Let's talk business

Please leave your email adress and/or phone number here and we'll come back to you as soon as possible within the next 24 hours. 

Loopveltweg 38
3645WK Vinkeveen
Nederland

+31-6-51446085

Road2Results grows your business by transforming your commercial organization. We implement advanced CRM solutions of BPM'Online to enable a high performing commercial organization. We make sure you have the right talents to prepare your commercial organization for the future. Think big, act small and implement agile. 

Waardepropositie submenu.png

Propositie ontwikkeling

Kan uw bedrijf opnieuw succesvol zijn door een betere value propositie te ontwikkelen?

Uw waardepropositie naar uw klanten is het snijvlak tussen uw product/dienst en de de behoeftes van uw klant. Het is de ultieme fit tussen wat uw bedrijf kan en de reden waarom klanten dit kopen. Een ding is zeker: als een bedrijf niet tijdig de value propositie aanpast op veranderende klant/markt omstandigheden, dan is dit fataal  voor de continuïteit van het bedrijf. 

Wanneer is waardepropositie ontwikkeling belangrijk?

  • Teruglopende omzet
  • Product/dienst is een commodity
  • Afnemende marges als gevolg van prijsconcurrentie
  • Teruglopend marktaandeel als gevolg van concurrentie
  • Veranderende vraag van de klant
  • Markt disruptie vraagt om strategische verandering

Business case waardepropositie ontwikkeling:

  • 43% meer marge
  • 39% hogere omzet
  • 38% betere klant loyaliteit
  • 61% hogere gemiddelde order waarde

Het gestructureerd ontwikkelen van nieuwe proposities is voor veel organisaties niet eenvoudig. Hoe tot voor de organisatie beste propositie te komen? Hoe deze effectief door te vertalen naar Marketing, Sales en Operations? En hoe inzichtelijk te maken of de propositie werkelijk de voor de klant boogde waarde levert?

proposition house.png

Ontwikkelen van een onderscheidende waarde propositie

De meest onderscheidende waardepropositie richt zicht niet op de producten/diensten die u verkoopt, maar op de bijdrage die u kunt leveren aan de business resultaten en de bedrijfsstrategie van de klant. 

R2R’s waardepropositie toren helpt u om stap-voor-stap een onderscheidende en gedragen waardepropositie te ontwikkelen. Duidelijk, helder en bondig. Zodat marketing deze verder kan vertalen naar effectieve marketing communicatie, sales deze kan gebruik om snel klanten en opportunities te kwalificeren en operations haar processen hierop kan inrichten. 

Belangrijk onderdeel van de aanpak is de juiste betrokkenheid van interne/externe stakeholders bij de totstandkoming van de waarde propositie. Het resultaat moet gedragen worden door marketing, sales en delivery. 

De R2R waardepropositie toren helpt u om sneller en beter te worden in de benadering van de markt/klant. Het framework is simpel en levert snel de "minimum benodigde duidelijkheid" op om naar buiten te gaan en feedback van (potentiële) klanten te krijgen. Sprint-voor-sprint implementeren we de waarde propositie door het ontwikkelen van de benodigde capabilities, commitment en houding/gedrag.