Let's talk business

Please leave your email adress and/or phone number here and we'll come back to you as soon as possible within the next 24 hours. 

Loopveltweg 38
3645WK Vinkeveen
Nederland

+31-6-51446085

Road2Results grows your business by transforming your commercial organization. We implement advanced CRM solutions of BPM'Online to enable a high performing commercial organization. We make sure you have the right talents to prepare your commercial organization for the future. Think big, act small and implement agile. 

Business groei met NextGen BPM+CRM platform bpm'online

Blog

Blogs about innovative business solutions like agile account management for healthcare, pharma, medical devices, IT companies.

We have extensive experience with implementing Value Based Healthcare to improve healthcare quality and outcome and reduce healthcare costs. CRM solutions like bpm’online and salesforce support the commercial organization of the future.

Business groei met NextGen BPM+CRM platform bpm'online

Roeland van Delzen

De praktijk

Veel CRM implementaties worden aangevlogen als IT project en leveren weinig waarde op voor de commerciële teams. De focus ligt teveel op zo snel mogelijk go-live gaan en 1:1 implementatie van de bestaande manier van werken. De meeste bekende CRM systemen zijn database gericht: je stopt er relevante data in en je kan over alles rapporteren wat je erin gestopt hebt. Dit geeft weinig/geen ondersteuning van de dagelijkse manier van werken en nodigt niet uit tot cross-functionele samenwerking tussen sales, marketing en delivery. Het feit dat grotere CRM platformen door fusies/overnames gegroeid zijn en daardoor alleen “in de folder” geïntegreerd zijn, leidt hierdoor tot hogere kosten dan nodig. 

Hoe kan het ook?

Een paar tips uit de praktijk die een basis leggen voor een succesvolle CRM implementatie:

  • Stel als doel dat de CRM implementatie gekoppeld is aan business groei en maak sales & marketing eigenaar van de implementatie. Dit is bepalend voor de CRM keuze en de implementatie aanpak. 

  • Zie de implementatie als een kans om de bestaande commerciële werkwijze ter discussie te stellen en sta open om nieuwe mogelijkheden van een CRM platform te benutten. Maak gebruik van out-of-the-box commerciële processen die makkelijk aanpasbaar zijn (low code!) op het moment dat de werkwijze verandert als gevolg van gewijzigde omstandigheden. 

  • Kies een CRM platform dat de commerciële processen ondersteunt zodat gebruikers meegenomen worden in hun dagelijkse commerciële activiteiten. Dus geen CRM database maar een business proces gedreven platform.

  • Zorg ervoor dat in multi-disciplinaire teams samengewerkt wordt. Afhankelijk van de status van het account en de behoefte op dat moment worden sales, marketing en delivery betrokken bij kort cyclische sprints. Cross-functionele samenwerking is zodoende natuurlijk en vanzelfsprekend.

  • Zorg voor een management aansturing die past bij een agile aanpak. Groepsgericht leiderschap is gevraagd, top-down hiërarchie niet. Laat bestaande lijnverantwoordelijkheid overvloeien in verantwoordelijkheid voor agile rollen zoals product owner en scrum master. Zet resources in op basis van de contributie die zij kunnen leveren en op het talent(potentieel) dat zij hebben. 

Spectaculaire resultaten:

Bovenstaande tips leiden in de praktijk tot spectaculaire business resultaten: business groei van 125%, 10x hogere gemiddelde dealsize en toename gecontracteerde omzet aan het begin van het FY van 0% tot 40% van het jaartarget. 

NextGen BPM+CRM platform bpm’online

Wij hebben 2 jaar geleden gekozen om ons te verbinden aan NextGen CRM bpm’online. Dit is een cloud BPM+CRM platform dat volledig business process gedreven is en sales, marketing en customer service afdekt. Meer dan 7500 klanten hebben wereldwijd voor bpm’online gekozen. Gartner heeft recent bpm’online als enige challenger aangewezen in de Magic Quadrant for CRM Lead Management. De voordelen ten opzichte van traditionele, database gebaseerde CRM systemen zoals b.v. Salesforce en Microsoft Dynamics:

  • lagere gebruikskosten, de functionaliteit (en kosten) groeien mee met de wat je nodig hebt en gebruikt

  • lagere implementatiekosten door kant-en-klare commerciële processen en doorvoeren van wijzigingen zonder IT betrokkenheid

  • hogere tevredenheid van commerciële teams door procesaanpak, mobiele apps en prettige user interface

  • eenvoudige cross-functionele samenwerking door ècht geïntegreerd platform 

Als je wilt weten hoe jullie CRM implementatie tot business groei kan leiden, dan zijn wij graag bereid om hierover vrijblijvend te sparren. Onze contactgegevens staan hieronder. Je kan ook direct online een afspraak inplannen.

Jord Koot en Roeland van Delzen
Managing partners van Road2Results
www.road2results.nl
Amsterdam office: +31-20-2441725
Munich office: +49-89-21539521